ANTONIO is een APE 50 van het merk PIAGGIO. 

De allereerste APE zag het levenslicht in 1948, twee jaar na de wereldbekende Vespa. Beiden worden tot op vandaag de dag nog steeds geproduceerd in dezelfde fabriek in Pontedera, een dorp in Toscane. De Vespa - de wesp in het Nederlands - dook in 1946 vrijwel meteen overal op. Zwermen wespen reden door de Italiaanse straten. Zelfs de armste Italianen konden zich dankzij de Vespa sneller verplaatsen. De Ape - of bij - was bedoeld voor kleine bedrijfjes. Een bezige bij dus en meteen ook razend populair. Ook buiten Italië. In Groot-Brittannië werd men wel geconfronteerd met een linguïstisch probleem. De bij (APE) was daar een aap en dat wilde men in Italië liever niet. Daar sprak men dus over een Vespa Commercial, later over een Vespacar. 

In eerste instantie was de Ape hetzelfde als de Vespa, alleen had hij een laadbak achteraan. Later werd het stuur overdekt zodat de chauffeur droog zat. Vanaf de jaren '50 bedacht Piaggio varianten: een Ape met canvas voor het vervoer van verse bloemen, een open versie voor de zomer, een gesloten laadbak voor bijvoorbeeld gasflessen en een pick-up voor grotere ladingen. Eerst hadden de Ape's één licht, de laatste modellen hebben twee lichten vooraan. 

Antonio is een APE 50 uit 1978 met één licht vooraan. Zijn laadvermogen is 175kg, hij heeft 4 versnellingen en een 50cc motor. Hij is 2m60 lang, 1m30 breed en 1m50 hoog. 

Oorspronkelijk had Antonio de legendarische kleur "celeste" of hemelsblauw. Later werd hij wit met rood, tot wij beslisten om hem voor zijn BUON APE TITO carrière helemaal rood te maken. Met deze vurige kleur wordt hij vast en zeker een graag geziene gast op al jullie feesten!



   

HOME
WIE ZIJN WIJ
NIEUWS
THE MAKING OF
PIZZAFEEST
PIZZALIJST
RECENSIES
FOTO'S
CONTACT


BUON APE TITO

ANTONIO is een APE 50 van het merk PIAGGIO. 

De allereerste APE zag het levenslicht in 1948, twee jaar na de wereldbekende Vespa. Beiden worden tot op vandaag de dag nog steeds geproduceerd in dezelfde fabriek in Pontedera, een dorp in Toscane. De Vespa - de wesp in het Nederlands - dook in 1946 vrijwel meteen overal op. Zwermen wespen reden door de Italiaanse straten. Zelfs de armste Italianen konden zich dankzij de Vespa sneller verplaatsen. De Ape - of bij - was bedoeld voor kleine bedrijfjes. Een bezige bij dus en meteen ook razend populair. Ook buiten Italië. In Groot-Brittannië werd men wel geconfronteerd met een linguïstisch probleem. De bij (APE) was daar een aap en dat wilde men in Italië liever niet. Daar sprak men dus over een Vespa Commercial, later over een Vespacar. 

In eerste instantie was de Ape hetzelfde als de Vespa, alleen had hij een laadbak achteraan. Later werd het stuur overdekt zodat de chauffeur droog zat. Vanaf de jaren '50 bedacht Piaggio varianten: een Ape met canvas voor het vervoer van verse bloemen, een open versie voor de zomer, een gesloten laadbak voor bijvoorbeeld gasflessen en een pick-up voor grotere ladingen. Eerst hadden de Ape's één licht, de laatste modellen hebben twee lichten vooraan. 

Antonio is een APE 50 uit 1978 met één licht vooraan. Zijn laadvermogen is 175kg, hij heeft 4 versnellingen en een 50cc motor. Hij is 2m60 lang, 1m30 breed en 1m50 hoog. 

Oorspronkelijk had Antonio de legendarische kleur "celeste" of hemelsblauw. Later werd hij wit met rood, tot wij beslisten om hem voor zijn BUON APE TITO carrière helemaal rood te maken. Met deze vurige kleur wordt hij vast en zeker een graag geziene gast op al jullie feesten!